Ekonomika turizma
Godina studija: II
Nastavnici
Nositelj kolegija: Marija Bušelić
Opis kolegija
Definicije turizma. Važnost ekonomike turizma.
Obilježja turističkog tržišta. Potražnja: izbor i elastičnost. Ponuda i troškovi.
Statistika globalnog turističkog tržišta.
Primjena ekonomije u turizmu. Turizam i ekonomski rast. Kvantitativne metode turističke ekonomije. Multiplikativni efekt turističke potrošnje. Input-output analize. Prognoziranje turističke potražnje. Kvalitativne i kvantitativne metode prognoze. Procjenjivanje turističkih prihoda. Analiza vremenskih serija.
Turističke organizacije i današnje kompetitivno okruženje.
Turistički projekti: analiza karakteristika, prioriteta i koristi.
Investiranje u turizmu: javno-privatno partnerstvo.
Potvrđenost lokalnih ekonomija u turizmu: integrirani case-study.
Male zemlje: razina turističke specijalizacije.
Literatura
Obvezna:
- Dulčić, A. (2001). Upravljanje razvojem turizma. Sveučilište u Splitu. Zagreb, Mate.
- Pirjevac, B., (1998). Ekonomska obilježja turizma. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu i Golden Marketing.
- Tribe, J. (2001). The Economics of Leisure and Tourism. 3rd Ed. Oxford: Butterwarth/Heinemann, Boston
- Lundberg, D. et al. (1995). Tourism economics. John Wiley & Sons.
Izborna:
- Shaw, G. & A. Williams, (2004), Tourism and tourism spaces, London, Sage.
- Go, F.M. ; R. Pine (1995). Globalization strategy and the hotel industry,. London: Routledge.
Oblik nastave
- Predavanja
- Seminari i radionice
- Vježbe
- Samostalni zadaci
- Konzultacije
- Mentorski rad
- Terenska nastava
Način polaganja ispita
- Pohađanje nastave
- Aktivnost u nastavi
- Seminarski rad
- Pismeni ispit
- Usmeni ispit
- Istraživanje
- Projekt