fakultet ekonomije i turizma "dr. mijo mirković", pula
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Preradovićeva 1, 52100 PULA

Metodologija istraživačkog rada

Godina studija: I, 30 sati (P+S)

Smjer/ovi:Svi (izborni kolegij)

Nastavnici

Nositelj kolegija: Doc.dr.sc. Jasmina Gržinić

Kontakt: jasmina.grzinic@efpu.hr

Opis kolegija

Uvodna razmatranja; Teorijske paradigme i perspektive; Strategije istraživanja; Metode prikupljanja empirijskog materijala; Kvalitativna analiza empirijskog materijala; Umijeće interpretacije i evaluacije; Znanstvene i stručne publikacije; Vježbe.

Cilj kolegija je upoznati studente sa osnovama znanstveno istraživačkog rada kako bi mu se olakšala buduća izrada znanstvenog i stručnog djela i upoznalo sa svojstvima istih.

Na temelju odslušanog student je sposoban:

  • Spoznati metodologiju znanstvenog istraživanja;
  • Znati koristiti znanstvene metode te ih prilikom istraživanja prepoznati;
  • Razviti sposobnost pisanja i izražavanja;
  • Prepustiti se avanturi i izazovu ljudskoga roda (znanosti);
  • Planirati i razumjeti sve poduzete aktivnosti;
  • Ostvariti sustav povratne veze na postavljenim hipotezama te razumjeti njihov značaj.

Literatura

Udžbenici i knjige:

  1. Zelenika, R. Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela. (2000.) Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet.
  2. Halmi, A. Strategije kvalitativnih istraživanja u primijenjenim društvenim znanostima, (2004.). Sveučilište u Zagrebu.  Naklada Slap.

Izborna:

  1. Pavić, H. Znanstvene informacije, (1980.). Zagreb: Školska knjiga.
  2. Simonić, A. Znanost, naveća avantura i izazov ljudskog roda. (1999.). Rijeka: Sveučilište u Rijeci. Vitagraf. d.o.o. Rijeka.

Oblik nastave

Način polaganja ispita

Konačan uspjeh na kolegiju čini rezultat slijedećih studentskih obveza (ukupno 3 ECTS):

  • Seminarski rad  i prezentacija zadane teme 1 ECTS
  • Pismeni ispit   2 ECTS

Obveze studenata:

  • Izrada seminarskog rada iz polja turizam (po želji ali prema uputama predmetnog profesora) vezano uz metode znanstveno – istraživačkog rada;
  • Rad u grupi radi razmjene radova i diskusije o eventualnim nepravilnostima;
  • Sintetiziranje znanja.