fakultet ekonomije i turizma "dr. mijo mirković", pula
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Preradovićeva 1, 52100 PULA

Marketing

Godina studija: II

Nastavnici

Nositelj kolegija: Doc.dr.sc. Ariana Nefat,

Asistent: mr.sc. Dragan Benazić

Opis kolegija

Uvodni dio sadrži razumijevanje i razmatranje koncepcijskih osnova marketinga, te osnove marketinške teorije. Svrha je stvaranje zadovoljstva kupaca kroz kvalitetu, uslugu i vrijednost. Polazi se od tržišnog strateškog planiranja i njegove veze s marketingom. Obrađuje se proces marketinga i marketing plan. Primarna je  analiza okružja marketinga i marketinški sustav poduzeća, prema kojem se oblikuju strategije marketinga prema tržišnom položaju poduzeća. Polazi se od informacijskih osnova marketinga te se daju osnove istraživanja tržišta i marketinga i mjerenja i predviđanja potražnje. Posebno se razmatra  tržište krajnje i poslovne potrošnje i ponašanje u kupnji. Strateški marketing obuhvaća segmentaciju i ciljanje tržišta i pozicioniranje ponude na tržištu iz čega proizlazi razvoj novih proizvoda i upravljanje strategijama tijekom životnog vijeka proizvoda. U kontekstu marketinškog miksa obrađuje se upravljanje proizvodima i uslugama odlučivanje o cijenama,  upravljanje kanalima marketinga, integrirane marketinške komunikacije te pojedinačno oglašavanje, unapređenje prodaje, odnosi s javnošću, upravljanje prodajnim snagama, direktni i on-line marketing. Na kraju se razmatra organizacija, primjena i kontrola marketinga. Kao zasebno područje globalne strategije marketinga te društvena odgovornost marketinga.

Literatura

Obavezna:

  1. Kotler, P., Upravljanje marketingom, Mate, Zagreb, 2001.
  2. Previšić, J. i Đ. Ozretić Došen (ur.) Marketing, Adverta, Zagreb 2004.
  3. Kotler, P.., Armstrong, G., Principles of Marketing, Eleventh Edition, New Yersey: Pearson Education, Inc., 2006.

Dodatna:

  1. Kotler, P., Wong V. Saunders, J. Armstrong, G., Osnovi marketinga, Mate, Zagreb, 2006.
  2. Rocco, Fedor, Upravljanje marketingom, Zagreb, Školska knjiga – CEMA, 1994.
  3. Časopis Tržište

Oblik nastave

Predavanja, vježbe, samostalni zadaci, konzultacije

Način polaganja ispita

Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit, esej.