Uvod u ekonomiju
Godina studija: I. preddiplomski
ECTS: 9
Nastavnici
Nositelj kolegija: prof.dr.sc. Marinko Škare
Asistenti:
Dr.sc. Romina Pržiklas Družeta
Opis kolegija
Temeljni je cilj kolegija ovladavanje temeljnim znanjima iz osnova ekonomije i njihova aplikativna primjena primjerena vrsti studija (diplome).
Studenti će nakon odslušanog predmeta moći:
1. Predvidjeti kako promjene u okruženju i državnoj politici utječu na cijenu i output na pojedinom tržištu, upotrebljavajući zakone ponude i potražnje. Suvereno koristiti osnovne alate ekonomske teorije u proučavanju tržišta, ponašanja potrošača, ponašanja tvrtki i čitavog gospodarstva.
2. Razlikovati mikro od makroekonomija i tumačiti državne račune, cijene, nezaposlenost i druge ekonomske indikatore koji se objavljuju, predvidjeti i objasniti kako promjene u okruženju i državnoj politici utječu na ekonomski rast zemlje u dugom roku kroz pojam proizvodnih funkcija.
3. Objasniti kako poslovni ciklusi nastaju i nestaju te koje su to državne politike koje mogu ublažiti ili pogoršati poslovne cikluse, objasniti utjecaj međunarodne razmjene na
makroekonomiju.
4. Važnost strateškog razmišljanja i ulogu izbora, strategija, događaja, informacija i motivacije u analizi strateških akcija uključujući trgovanje i dogovoranje, kako očekivanja djelom ovise o i iskustvu a djelom o samom očekivanju što se očekuje da će se dogoditi.
5. Tumačiti važnost graničnih kategorija te kako važne odluke često ovise o malim promjenama temeljnih varijabli i parametara.
METODE:
Kroz različite aktivnosti (radionica, pisanje i izlaganje seminarskog rada, pisanje eseja ili kritičkog prikaza, domaću zadaću, kontinuiranu provjeru znanja tijekom semestra, te završni ispit kada se polaže ekvivalent testa koji student nije položio ili iz kojeg želi ostvariti bolji rezultat) vrednovati će se rad svakog pojedinog studenta tijekom
semestra. Poglavito će se aktivno poticati studente na suradnju tijekom nastave kroz radionicu (1 radionica) na kojoj će se raspravljati o nekoj od aktualnih tema današnjice u uskom dodiru sa nastavnim programom i obrađenom tematikom kroz semestar, te studijskim smjerom. Radionicom, te pisanjem i izlaganjem seminarskog rada u grupama, poticati će se razvijanje sposobnosti i vještina timskog rada koji će biti od izuzetne važnosti u budućem profesionalnom razvoja svakog studenta. Izuzetno je značajnu pravilno prenijeti informaciju tako da se shvati i da druge potakne na djelovanje, kao što je i važno dobro i jasno prezentirati svoje ideje, snaći se u
poslovnom okruženju, biti prepoznat i stvoriti ugled u društvu. Timski je rad bitan jer svi članovi tima djele zajednički cilj, zajednički su angažirani, zajednički obrađuju
određenu problematiku i međusobno jedni druge potiču na rad kako bi ostvarili zajednički cilj. Kroz radionicu, a i nakon prezentacije svog seminarskog rada, studenti moraju pripremljeni na sudjelovanje u raspravama i odgovaranje na pitanja svojih kolega i mentora čime dokazuju da su uspješno ovladali problematikom.
Pisanjem eseja, studenti dokazuju svoju sposobnost pismenog izražavanja i obrađivanja određene tematike na način koji uključuje razmišljanje i zaključivanje. U pisanju eseja, do izražaja moraju doći osobni stavovi studenta i njegov način razmišljanja i zaključivanja.
Kritički prikaz pretpostavlja posebnu vrstu pismenog rada kojim se vrednuje i prosuđuje tuđe djelo. Cilj je pripremiti studenta za buduću izradu vlastitih radova (seminara, diplomskog...).
Pisanje domaće zadaće podrazumijeva pisanje kritičkog prikaza ili rješavanje određenog problemskog zadatka, po izboru mentora.
Kontinuiranom provjerom znanja (2 kolokvija) i završnim ispitom kada se polaže ekvivalent testa koji student nije položio ili iz kojeg želi ostvariti bolji rezultat, student
dokazuje svoju razinu vladanja obrađivanom problematikom.
Literatura
Obvezna:
- Mankiw, N.Gregory.; (2006). Osnove ekonomije. Zagreb: MATE
- Samuelson, P.; Nordhaus, W.D. (2007). Ekonomija. Zagreb: MATE.
Internet resursi:
Izborna:
- Fair, R.C.; Case, K.E. (1989.). Principles of Economics. Prentice-Hall.
- Klein, M.W. (2001). Mathematical methods for economics.
- Accocela, N. (2005). Počela ekonomske politike, Zagreb: MATE.
- Yohe, W.G. (1996). Ekonomija – vodič pri učenju prema udžbeniku Samuelsona-Nordhausa, Zagreb: MATE.
- McConnell, C.; Brue, S. (2005). Economics, New York: McGraw-Hill.
Oblik održavanja nastave
Predavanja i seminari
Izvedbeni plan
Predavanja: 3
Seminari: 3
Vježbe: 0
Način polaganja ispita
- 2 kolokvija ili pismeni ispit